Založ si blog

Výborný biznis? Neverím

Posledné dva roky mám každý deň niekoľko telefonátov, ktoré mi komplikujú život. Človeka to dosť otravuje. Hlavne ak šoféruje, odstaví auto, volá späť a nedá sa dovolať.  Keďže podnikám, dvíham všetky prichádzajúce hovory. A volám aj späť.

 

V telefóne sa ozve mladý hlas: „Dobrý deň, sme firma, ktorá sa zaoberá investovaním peňazí…“ A začne čítať text. Ak ju človek preruší, je agresívna, že ju nemám prerušovať a mam ju nechať hovoriť a nie skákať jej do rečí.

 

Dokonca sa ma raz jeden čerstvý absolvent vysokej školy spýtal, či by som mu nedal 10 000 € a on mi ich zhodnotí. Že vraj on skončil ekonomickú školu a je vo financiách dobrý.

 

Skúsenosti s predošlých rokov:

 

Oslovila ma firma, ktorá mi chcela predať certifikát za 60 € s tým, že ma na svojej stránke uvedú ako serióznu  certifikovanú firmu. Na oplátku sa ja môžem pochváliť tým, že zverejním odkaz na ich firmu, aby si to zákazník overil, že je to pravda. Môžem zverejniť aj fotografiu certifikátu. Certifikát je platný iba jeden rok. Keď som si vyhľadal informácie o spomínanej firme, zistil som, že funguje tri mesiace a majiteľ je Poliak. V poslednej dobe ma už neotravujú, asi už neexistujú.

 

Jeden krátky príbeh s pred piatich rokov.

 

Mal som práve cestu do Prešova a asi hodinu voľného času a odrazu telefonát. Nejaký človek mi zavolal, že má pre mňa výbornú ponuku, ale nechcel prezradiť nič, jedine pri osobnom stretnutí. Bol som zvedavý, ako to funguje, preto som pristúpil na jeho podmienky, veď nič nemôžem stratiť, aspoň užitočne využijem čas a dozviem sa niečo nové.

 

Rozhovor mi dal strašne veľa a som rád, že som ho absolvoval. Ako prebiehal? Stretol som sa s ním v kaviarni. Bol som zvedavý kam sa týmto rozhovorom dostaneme. Nechal som ho hovoriť a čudoval som sa.

Začal mi predvádzať koncentráty čistiacich prostriedkov. Vytvárať grafy na papier, aký je z ich predaja veľký zisk. Vraj nech si kúpim výrobky za 200 € a ponúknem ich vo svojom okolí. Začal mi hovoriť, že ak začnem predávať tento tovar od bohatého Američana, ktorý je vo svojej oblasti špička, zarobím 10-krát toľko, koľko zarábam teraz. Dokonca mi vraj vybaví aj seminár s Američanom za cenu len 40 €.  Pričom o mne nevedel nič.

 

Začali moje otázky.

 

  • Ako dlho pracujete v tejto firme?
  • Koľko zarábate mesačne?
  • Aké množstvo výrobkov ste už predali?

 

Jeho odpovedí som sa nedočkal.

Zavolal kamaráta od vedľajšieho stola, ktorý v tejto oblasti pracuje už dlhé roky, ale ten debatu rýchlo ukončil a povedal, že sa musí venovať svojmu klientovi. Takže kamarát ho nechal napospas osudu.

 

Po niekoľkých otázkach z mojej strany, prišiel ďalší šok. Vraj debatu musíme už skončiť, lebo musí stihnúť autobus do Košíc, v Košiciach má totiž stretnutie s ďalšími klientmi.

 

Takto sa manipuluje s čerstvými absolventmi stredných a vysokých škôl. Natárajú im, že budú zarábať milióny. A títo ľudia len otravujú a znepríjemňujú život ostatným, aj keď si to neuvedomujú.

 

A potom sa čudujeme prečo príde čerstvý absolvent vysokej školy do práce a žiada si nástupný plat 2 000 €.

Naozaj žijeme v 21. storočí?

13.12.2019

Mal som 6 rokov. Išiel som s mamou okolo zaujímavej budovy a opýtal som sa, kto v tej budove býva. Zaujala ma aj zaujímavá anténa. Odpoveď mojej mami bola nasledovná: V tejto budove nikto nebýva, ale ľudia sa tam chodia modliť, vzdávať úctu bytosti, ktorú si vymysleli a prosia ju o ochranu pred všetkým zlým. A ta anténa je kríž, ktorý symbolizuje utrpenie. [...]

Dotáciou občan neušetrí

04.02.2017

Pozeral som televízne noviny a odrazu som tam zbadal ľudí, ktorí vyzerali ako zmoknuté kurence a nechápali, prečo ľudia nevyužívajú dotáciu na zateplenie rodinného domu, keď je taká výhodná. Dokonca ju zvýšili z 30 na 40 percent a stále nič. Chúďatka, kšeft im nevyšiel. Naša vláda stále nechce pochopiť, že občania slovenskej republiky nie sú sprostí. Aj keď [...]

Amerika je Amerika a Slovania sú Slovania, to je fakt

07.08.2016

Je veľmi zaujímavé pozorovať správanie sa ľudí. Ak sa na veci pozriem z nadhľadu, ako nezávislá osoba, zhodnotím fakty, dopracujem sa k veľmi zaujímavému výsledku. Človek je tvor, ktorý potrebuje nepriateľa. Ak žije v spoločnosti bez kriminality, v spoločnosti, kde sa nemá na kom vyzúriť, potom vzniká problém. Asi to ma geneticky dané. Stále si potrebuje dokázať, [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 11
Celková čítanosť: 79002x
Priemerná čítanosť článkov: 7182x

Autor blogu

Kategórie